Kontakt os
Ring på 33 95 97 00
Alle hverdage kl. 9.00-16.00.
Kombinér det bedste fra procesværktøjskassen med viden om adfærdsdesign, og optimér eksisterende processer, så de er intuitive og brugbare for kolleger, kunder eller borgere.
2 dage
Alle dage 9.00-16.00
Du arbejder med administrative processer inden for fx sagsbehandling, service eller økonomi. Du ønsker at gøre dine processer mere intuitive eller brugbare for dine kolleger, kunder eller borgere. Måske sigter du efter, at det skal være lettere at gøre det rigtige i dine processer – eller måske skal det være sværere at gøre det forkerte.
Du kan både arbejde i det offentlige og det private. Det vigtigste er, at du har lyst til og ambition om at skabe løbende forbedringer for dine kunder, medlemmer, borgere eller dig selv.
Din arbejdsplads får en medarbejder, der:
Kurset kombinerer den nyeste viden om hjernen, motivationsteori og vaner, så du får et virkningsfuldt afsæt for at arbejde med at forbedre dine administrative processer. Du lærer at bruge værktøjerne i adfærdsdesign, og hvordan du gør dine processer så intuitive for din målgruppe som muligt.
Vi fokuserer på, hvordan du skaber adfærdsændringer og får de bedste forudsætninger for at lykkes med at implementere nye, forbedrede versioner af eksisterende processer – for en optimering sker først, når nogle gør noget andet end det, de plejer.
Målet med kurset er at give dig det bedste afsæt for at:
Undervejs får du rig lejlighed til at dele erfaringer og inspiration med kursets undervisere og de øvrige deltagere.
Før start
Det skal du gøre før kurset
Inden kurset læser du en eller to korte artikler og svarer på nogle spørgsmål. Formålet er at hjælpe dig med at stille skarpt på, hvad adfærdsdesign er, og hvordan du kan bruge indsigter og tilgangen i dit arbejde.
7. april 2025, 9.00-16.00
Dag 1
Find de største forbedringsmuligheder i dine processer
På kursets første dag får du en introduktion til adfærdsdesign som disciplin og nogle grundlæggende principper for, hvordan du flytter adfærd. Du får også en solid indføring i redskaberne og tankegangen til at spotte forbedringsmuligheder og barrierer for adfærd med adfærdsdesign.
Vi fokuserer på at definere den ønskede adfærd og diagnosticere, hvad der står i vejen for den. De udgør de første to procestrin i 5D-modellen: define og diagnose.
Du lærer at:
8. april 2025, 9.00-16.00
Dag 2
Lær at designe til mennesker – og hvordan du afprøver det i praksis
På kursets anden dag arbejder du videre med at koble adfærdsdesign til din hverdag og dine konkrete processer. Vi fokuserer på, hvad du kan gøre for at forbedre processer, og hvordan du bedst implementerer bedre løsninger i hverdagen gennem løbende test og læring.
Vi går fra diagnosen af, hvad der står i vejen for den ønskede adfærd, til at designe løsninger og overveje, hvordan vi tester og efterfølgende implementerer dem. Det er 5D-modellens tre sidste trin: design, document og deliver.
Du lærer at:
Du får konkrete redskaber til, hvordan du optimerer implementering af processer med de nye greb. Du arbejder på at få adfærden og dine målgrupper tænkt med, når du søger at optimere processerne.
Du afslutter dagen med at definere din ambition for, hvad du ønsker at opnå baseret på kursets indhold.
Med adfærdsdesign bliver du klogere på, hvorfor mennesker handler, som de gør. Når kurset er omme, har du en større værktøjskasse at trække på, når du skal understøtte processer og forandringer internt i din organisation. Samtidig tilbyder disciplinen en alternativ tilgang og metode til, hvordan du for alvor får flyttet mennesker.
Kurset sætter fokus på den udfordring, der ligger i at implementere procesforandringer, og tilbyder en ny tilgang med udgangspunkt i, hvordan vi mennesker fungerer. Det giver jordnære og konkrete værktøjer, som højner sandsynligheden for, at du lykkes hurtigere med de gode intentioner i dit procesarbejde.
Hvem møder du?
Christian Vedersø
Konsulent, Implement Consulting Group
Hvem møder du?
Christian Vedersø
Konsulent, Implement Consulting Group
Kurset ’Adfærdsdesign – optimér kendte processer’ veksler mellem oplæg, øvelser og diskussioner.
Undervisningen er tilrettelagt ud fra følgende elementer:
Djøfs digitale læringsportal forstærker din læring på kurset med forskellige læringsaktiviteter og materialer. Sammen gør vi noget godt for miljøet ved at spare på det trykte materiale. Log på portalen fra en browser, når som helst du har brug for det, og lær de andre deltagere og underviserne at kende allerede før kurset.
Det siger tidligere deltagere
Gennemsnitlig tilfredshed
4
46 bedømmelser
Når du tilmelder dig et kursus eller en uddannelse hos os, bliver du automatisk inviteret til onlineworkshoppen ’100% læring’.
På 1,5 time får du metoder til at øge dit læringsudbytte før, under og efter dit kursus. Du får også fri adgang til et onlinekursus om læring på Djøfs læringsportal.
Det er vores ekstra bidrag til at øge din læring, så du og din arbejdsplads får et markant større udbytte af dit kursus.
Praktisk information
Her får du svar om de vigtigste praktiske informationer. Har du andre spørgsmål, så kontakt os endelig.
Se yderligere praktiske informationer og FAQ om kurserSe alt om, hvornår og hvordan du kan afmelde dig i vores handelsbetingelser.
Vi kan levere Djøfs kurser som interne virksomhedskurser, tilpasset eller skræddersyet efter behov.
En måned før start modtager du eller din arbejdsplads en faktura.
Se alt om betaling i vores handelsbetingelser.
Når du tilmelder dig en aktivitet hos Djøf, skal vi bruge nogle oplysninger om dig. Du kan læse i vores privatlivspolitik, hvordan vi håndterer og beskytter dine personoplysninger.
Få ny viden og inspiration
Kontakt os
Ring på 33 95 97 00
Alle hverdage kl. 9.00-16.00.