Kursus

Assertiv kommunikation

Sig din mening med respekt, og skab en god forbindelse til andre med assertiv kommunikation.

Hvem kan deltage?
Både for medlemmer og ikke-medlemmer
Pris
12.800 kr. ekskl. moms for medlemmer
Se alle priser
Varighed

2 dage

Begge dage 9.00-16.00

Er kurset for dig?

Du ønsker at forbedre kvaliteten af dine samarbejdsrelationer med klar kommunikation, ro, respekt, positiv energi og indblik i eget udgangspunkt.

Du vil lære at have en assertiv fremtoning, så du klart giver udtryk for dine meninger og bevarer forbindelsen til andre uden at virke undskyldende eller truende.

Du lærer at

  • udtrykke dig direkte og ligeværdigt
  • komme igennem med dine budskaber
  • kommunikere effektivt og respektfuldt 
  • stille krav og agere proaktivt
  • give og modtage konstruktiv feedback på en ligeværdig måde
  • tage imod kritik og holde styr på dine følelser
  • sige fra, hvis nogen overskrider dine grænser 
  • stå fast ved dig selv og dine budskaber med øget selvsikkerhed
  • forebygge misforståelser og minimere konflikter.


Det får din arbejdsplads

Din arbejdsplads får en medarbejder, der:

  • kommunikerer klart og respektfuldt
  • kan forbedre relationer internt og eksternt med en assertiv kommunikationsstil
  • agerer proaktivt og stiller krav for at øge effektivitet og kvalitet i et samarbejde
  • bidrager til bedre beslutninger ved at udtrykke sin viden, holdning og sine meninger klart og ligeværdigt
  • fremmer en positiv arbejdskultur med konstruktiv feedback og færre misforståelser
  • er mere selvsikker og kan tage imod kritik på en god måde.

Kursets indhold og forløb

Kurset udvikler dig personligt og øger dine kompetencer inden for effektiv og konstruktiv kommunikation, der understøtter gode relationer. Du får vejledning, gode råd og feedback fra undervisere og medkursister, så du er klar til at være mere assertiv, både i tanke og handling, i din hverdag på arbejdet.

Underviserne har udviklet og revideret en moderne udgave af assertiv kommunikation, så emnet passer til vidensarbejderes aktuelle arbejdsliv.

  • 29. oktober 2025, 9.00-16.00

  • 30. oktober 2025, 9.00-16.00

Hvorfor lære at kommunikere assertivt?

Måske har du svært ved at give udtryk for dine meninger eller holdninger uden at virke undskyldende eller truende. Måske bliver du misforstået i dine hensigter, og dine budskaber bliver ikke hørt. Måske går du fra samtaler eller møder med en følelse af, at du ikke får udtrykt dine ønsker eller synspunkter.

At være assertiv handler om at give udtryk for sine holdninger og synspunkter klart, selvsikkert og med respekt for både sig selv og andre. Når du kommunikerer assertivt, møder du verden med større ro og selvsikkerhed, hvilket vil øge kvaliteten i dine relationer i arbejdslivet. 

Hvem møder du?

Elisabeth Ungar

Erhvervspsykolog og cand.psych.aut.

Jacqueline Albers Thomasen

Cand.pæd. i psykologi og chefkonsulent i Lederskabliv

Kursets form

På kurset arbejder vi i reflekterende teams, hvilket giver dig en unik mulighed for at få direkte og hensynsfuld feedback. Du skal derfor være parat til at se på dig selv og dine egne styrker og barrierer. Du skal være motiveret for intensiv personlig udvikling og aktivt deltage med egne erfaringer og udfordringer.

Træningen tager udgangspunkt i konkrete cases, du selv tager med fra dit eget arbejds- eller privatliv. Du øver dig i et fortroligt træningsmiljø under supervision fra underviserne med vægt på tillid og tryghed.

Djøfs digitale læringsportal forstærker din læring på kurset med forskellige læringsaktiviteter og materialer. Sammen gør vi noget godt for miljøet ved at spare på det trykte materiale.

Log på portalen fra en browser, lige når du har brug for det, og lær de andre deltagere og underviserne at kende allerede før kurset. 

Det siger tidligere deltagere

Gennemsnitlig tilfredshed

4.5

39 bedømmelser

Fantastisk givende kursus, både til arbejdslivet og privatlivet. Alle burde gøre sig den tjeneste at tage to dage ud af kalenderen og deltage.

Caroline Larsen, Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Et kursus, hvis læring kan bruges af alle til alt, og hvor du som deltager ikke kan undgå at tage noget anvendeligt og nyt med derfra.

Anne Risom, Specialkonsulent, Norddjurs Kommune

Bonus: 1,5 times læringsworkshop

Når du tilmelder dig et kursus eller en uddannelse hos os, bliver du automatisk inviteret til onlineworkshoppen ’100% læring’.

På 1,5 time får du metoder til at øge dit læringsudbytte før, under og efter dit kursus. Du får også fri adgang til et onlinekursus om læring på Djøfs læringsportal.

Det er vores ekstra bidrag til at øge din læring, så du og din arbejdsplads får et markant større udbytte af dit kursus.

Fortæl mig mere om ’100% læring’

Praktisk information

Her får du svar om de vigtigste praktiske informationer. Har du andre spørgsmål, så kontakt os endelig.

Se yderligere praktiske informationer og FAQ om kurser
Hvornår foregår det?

29.-30. oktober 2025

Hvor foregår det?
Djøf Møde & Event
Nørre Voldgade 106, 5. sal
1358 København K
Denmark
Hvad koster det at deltage?
Medlemmer
12.800 kr. ekskl. moms

Ikke-medlemmer
14.720 kr. ekskl. moms

Hvornår skal jeg senest tilmelde mig?
22. oktober 2025, 12.00
Hvem kan jeg kontakte, hvis jeg har spørgsmål?
Line Holm Vang
lic@djoef.dk
33950196
Hvornår er afmeldingsfrist?

Se alt om, hvornår og hvordan du kan afmelde dig i vores handelsbetingelser.

Kan kurset blive holdt hos os?

Vi kan levere Djøfs kurser som interne virksomhedskurser, tilpasset eller skræddersyet efter behov.

Hvordan betaler jeg?

En måned før start modtager du eller din arbejdsplads en faktura. 

Se alt om betaling i vores handelsbetingelser.

Hvordan håndterer I mine personoplysninger?

Når du tilmelder dig en aktivitet hos Djøf, skal vi bruge nogle oplysninger om dig. Du kan læse i vores privatlivspolitik, hvordan vi håndterer og beskytter dine personoplysninger. 

Få ny viden og inspiration


I Djøfs kalender kan du finde en lang række af faglige og sociale arrangementer, kurser og netværksgrupper, der handler om alt fra personlig udvikling, aktuelle samfundsemner, lovændringer, ledelse, trivsel og meget mere. Skal du med?