Kursus

Facilitering af møder og workshops

Få enkle værktøjer til at facilitere møder og workshops, så alle deltagerne bidrager aktivt. Du bruger 90% af kurset på at træne engagerende mødeledelse.

Hvem kan deltage?
Både for medlemmer og ikke-medlemmer
Pris
5.400 kr. ekskl. moms for medlemmer
Se alle priser
Varighed

1 dag

9.00-16.00

Er kurset for dig?

Kurset er for dig, der er ny inden for facilitering af møder og workshops.

Som ny facilitator ønsker du inspiration og konkrete værktøjer til at facilitere effektive møder og workshops, som aktivt involverer og inddrager alle deltagere.

Det får du

  • viden om principper og præmisser for effektiv facilitering af møder og workshops
  • enkle værktøjer til at facilitere møder og workshops, hvor alle deltagerne bidrager aktivt
  • praktisk øvelse i at bruge værktøjerne
  • et godt afsæt for at komme i gang med at facilitere.

Det får din arbejdsplads

Din arbejdsplads får en medarbejder, der:

  • kan designe og facilitere engagerende og produktive møder og workshops
  • har praktisk erfaring med at bruge effektive faciliteringsværktøjer
  • kan forbedre mødekulturen og øge samarbejdet på møder.

Kursets indhold og forløb

På kurset ‘Facilitering af møder og workshops’ får du konkrete værktøjer til at designe og facilitere effektive møder og workshops, hvor alle deltagere bidrager aktivt.

Som facilitator er din vigtigste opgave at gøre det så nemt som muligt for deltagerne at bidrage så meget som muligt, så I når målet med mødet eller workshoppen.

Det er ikke så vigtigt, om vi kalder det at facilitere, at styre eller at lede et møde eller en workshop. Pointen er, at det gælder om at få alle deltagerne til at være engagerede og bidrage aktivt, og det er det, du får enkle og ’nede på jorden’-værktøjer til at gøre. Samtidig får du masser af praktisk træning, så du kan bruge værktøjerne i din facilitering, så snart kurset er slut.

Kom godt i gang med facilitering af møder og workshops

Kursusdagen giver dig en grundig praktisk træning i enkle faciliteringsværktøjer, så du som ny facilitator har det bedste afsæt for effektiv mødeledelse efter kurset.

Dagen giver dig:

  • en kort teoretisk introduktion til, hvad der grundlæggende skal til for at gøre møder og workshops effektive og konstruktive
  • en række helt konkrete værktøjer til at facilitere møder og workshops og træning i at bruge dem
  • inspiration til, hvordan du kan bruge værktøjerne i dit eget arbejde
  • en app med mange flere faciliteringsværktøjer, du selv kan arbejde videre med.


Hvorfor lære om facilitering af møder og workshops?

Alt for mange møder og workshops er rodede, kedelige, frustrerende og/eller uproduktive.

Det kan der være mange grunde til. Men nogle af de mest almindelige er, at nogle få deltagere bidrager rigtig meget, mens de fleste andre bidrager meget lidt, eller at formålet med mødet eller workshoppen er uklart.

Den gode nyhed er, at det kan du nemt lave om på. På kurset lærer du et sæt enkle værktøjer til at strukturere og lede dine møder og workshops, så alle deltagerne bidrager aktivt på samme tid – og hvor det bliver vanskeligt ikke at bidrage aktivt til mødet eller workshoppen.

Hvem møder du?

Lasse Tørslev

Antropolog, konfliktmægler, coach og systemisk proceskonsulent

Kursets form

Kurset er meget praktisk, og du bruger 90% af kurset på at prøve konkrete værktøjer af i praksis og på at reflektere og sparre med dine medfacilitatorer om, hvordan I bruger værktøjerne i jeres arbejde.

Du får ’erfaringsbaseret læring’, som er den mest effektive vej til at blive en god facilitator. Du kan altid sætte dig mere ind i de teoretiske aspekter efter kurset, men det er ikke en forudsætning for at bruge værktøjerne i praksis.

På kurset forstærker Djøfs digitale læringsportal din læring med forskellige læringsaktiviteter og materialer. Sammen gør vi noget godt for miljøet ved at spare på det trykte materiale.

Log på portalen fra en browser, lige når du har brug for det, og lær de andre deltagere og underviseren at kende allerede før kurset.

Det siger tidligere deltagere

Gennemsnitlig tilfredshed

4.5

28 bedømmelser

Virkelig god oplevelse med en eminent blanding af praksis, øvelser og teori. Kommer meget gerne igen!

Morten Ovesen, Executive Partner Manager, Atea A/S

Bonus: 1,5 times læringsworkshop

Når du tilmelder dig et kursus eller en uddannelse hos os, bliver du automatisk inviteret til onlineworkshoppen ’100% læring’.

På 1,5 time får du metoder til at øge dit læringsudbytte før, under og efter dit kursus. Du får også fri adgang til et onlinekursus om læring på Djøfs læringsportal.

Det er vores ekstra bidrag til at øge din læring, så du og din arbejdsplads får et markant større udbytte af dit kursus.

Fortæl mig mere om ’100% læring’

Praktisk information

Her får du svar om de vigtigste praktiske informationer. Har du andre spørgsmål, så kontakt os endelig.

Se yderligere praktiske informationer og FAQ om kurser
Hvor foregår det?
MBK Kursuslokaler
Pilestræde 61, 1. sal
1112 København
Denmark
Hvornår foregår det?
25. september 2025, 9.00-16.00
Hvad koster det at deltage?
Medlemmer
5.400 kr. ekskl. moms

Ikke-medlemmer
6.400 kr. ekskl. moms

Hvornår skal jeg senest tilmelde mig?
18. september 2025, 16.00
Hvem kan jeg kontakte, hvis jeg har spørgsmål?
Mette Loft
mel@djoef.dk
33 95 98 30
Hvornår er afmeldingsfrist?

Se alt om, hvornår og hvordan du kan afmelde dig i vores handelsbetingelser.

Kan kurset blive holdt hos os?

Vi kan levere Djøfs kurser som interne virksomhedskurser, tilpasset eller skræddersyet efter behov.

Hvordan betaler jeg?

En måned før start modtager du eller din arbejdsplads en faktura. 

Se alt om betaling i vores handelsbetingelser.

Hvordan håndterer I mine personoplysninger?

Når du tilmelder dig en aktivitet hos Djøf, skal vi bruge nogle oplysninger om dig. Du kan læse i vores privatlivspolitik, hvordan vi håndterer og beskytter dine personoplysninger. 

Få ny viden og inspiration


I Djøfs kalender kan du finde en lang række af faglige og sociale arrangementer, kurser og netværksgrupper, der handler om alt fra personlig udvikling, aktuelle samfundsemner, lovændringer, ledelse, trivsel og meget mere. Skal du med?