Kontakt os
Ring på 33 95 97 00
Alle hverdage kl. 9.00-16.00.
Som ny leder får du et solidt ledelsesfundament, der rækker ind i fremtiden. Med up to date-metoder og masser af træning bliver du godt klædt på til at lede dine medarbejdere.
5 dage
Første dag 9.00-16.00
Med overnatning
Du ønsker at bygge et stærkt fundament for din ledelse af medarbejdere. Du savner ledelsesredskaber, som tager højde for en lederrolle i forandring og matcher den komplekse kontekst, du og din organisation er en del af.
Du er ny i lederrollen eller har været leder i et par år.
Din arbejdsplads får en leder, der:
På kurset får du indsigt i, hvad ledelse er, og hvilke forventninger der er til dig i lederrollen i dag. Du får mulighed for at lære dig selv bedre at kende både som menneske og leder. Det giver dig et godt afsæt for at lede medarbejdere og for at fungere godt i lederrollen. Du får samtidig et organisationsindblik, der kan hjælpe dig til at navigere og påvirke med din ledelse.
Du får solid indføring i ledelse af medarbejdere, og du får indsigt i de glæder og ledelsesmæssige udfordringer, der følger med relationerne. Du får mulighed for både at tænke store tanker og gå meget praktisk til værks – sammen med andre, der er samme sted i karrieren som dig.
Som del af en ny generation af ledere – uanset alder – får du inspiration og indsigter til at arbejde med din ledelse på måder, der rækker ind i fremtiden.
Før start
Det skal du gøre før kurset
Du laver et interview med din egen leder ud fra en spørgeramme. Desuden laver du de første refleksioner over din ledelse og udfylder en persontypetest (MBTI Step 2).
10.-11. marts 2025, med overnatning
Modul 1
Ny leder og facilitator i den formelle og uformelle organisation
Lederrollen er under forandring. Dine medarbejderes forventninger til dig som leder ændrer sig, og det samme gør organisationen og dine ledelsesopgaver. På første modul sætter vi rammen om ledelse og lederrollen i den formelle og uformelle organisation. Med afsæt i en persontypetest styrker du din selvindsigt og din forståelse af andre, så du med det ansvar, du har som ny leder, kan stå endnu tydeligere for både dig selv og for andre.
Modulet giver dig:
Gennemgående på kurset arbejder du med dit eget ledelsesgrundlag og en udviklingsplan. Som forberedelse til modul 2 reflekterer du over din ledelsespraksis og afprøver de lærte metoder i egen organisation.
31. marts-1. april 2025, med overnatning
Modul 2
Kommunikation og ledelse af medarbejdere som ny leder
På modul 2 dykker vi længere ned i personaleledelse som ny leder. Vi fokuserer på relationer, samspil, kommunikation og motivation. Du bliver trænet i at bruge dine styrker og arbejde med dine mulige udfordringer i mødet med medarbejderne både i udviklingsøjemed og i potentielt vanskelige samtaler eller situationer.
Du arbejder videre med dit personlige lederskab som en platform til at håndtere stress og krydspres. Du får samtidig indblik i, hvordan du kan lede ud fra dit eget værdimæssige udgangspunkt.
Modulet giver dig:
Du fortsætter med at udvikle dit ledelsesgrundlag og din udviklingsplan. Som forberedelse til modul 3 reflekterer du over din ledelsespraksis og afprøver de lærte metoder i egen organisation.
23. april 2025, 9.00-16.00
Modul 3
Ledelse af forandring og samspil med andre ledere
Du stiller skarpt på dit ledelsesrum og især samspillet med din egen leder, men også med andre ledere i din organisation eller væsentlige interne og eksterne samarbejdspartnere. Vi undersøger vigtigheden af at sætte en retning for dig selv og dit team, og hvordan du kan kommunikere retningen klart.
Dagen giver dig:
Du afslutter arbejdet med din udviklingsplan og dit ledelsesgrundlag, som du kan tage med ind i din ledelse efter kurset.
Hvem møder du?
Lene Thomsen
Underviser, Erhvervspsykolog
Hvem møder du?
Lene Thomsen
Underviser, Erhvervspsykolog
’Ny leder’ er bygget op af en blanding af oplæg, egne og fælles cases, praktiske øvelser og rollespil om ledelse samt dialog og fordybelse. Desuden tager du en persontypetest (MBTI Step 2), som på forskellig vis indgår i kurset.
Formen er oplevelsesbaseret og inviterer til, at du deltager aktivt og undersøgende og indgår i dialog og refleksioner med de øvrige deltagere – altid med mulighed for at melde til og fra.
Mellem modulerne forventer vi, at du bruger 2-3 timer på at arbejde med din ledelsespraksis. Her reflekterer du over ledelsessituationer og afprøver forskellige ledelsestiltag hjemme i din egen organisation.
Undervejs på kurset forstærker Djøfs digitale læringsportal din læring med forskellige læringsaktiviteter og materialer. Sammen gør vi noget godt for miljøet ved at spare på det trykte materiale. Log på portalen fra en browser, lige når du har brug for det, og lær de andre deltagere og underviseren at kende allerede før kurset.
Når du tilmelder dig et kursus eller en uddannelse hos os, bliver du automatisk inviteret til at deltage i 1,5 times gratis læringsworkshop.
På workshoppen ’100% læring’ får du metoder til at øge dit læringsudbytte før, under og efter dit kursus. Du kan også supplere workshoppen med vores gratis onlinelæringskursus på Djøfs læringsportal.
Det er Djøfs bidrag til at øge din læring, så du og din arbejdsplads får et markant større udbytte af dit kursus.
Praktisk information
Her får du svar om de vigtigste praktiske informationer. Har du andre spørgsmål, så kontakt os endelig.
Se yderligere praktiske informationer og FAQ om kurserSe alt om, hvornår og hvordan du kan afmelde dig i vores handelsbetingelser.
Vi kan levere Djøfs kurser som interne virksomhedskurser, tilpasset eller skræddersyet efter behov.
En måned før start modtager du eller din arbejdsplads en faktura.
Se alt om betaling i vores handelsbetingelser.
Når du tilmelder dig en aktivitet hos Djøf, skal vi bruge nogle oplysninger om dig. Du kan læse i vores privatlivspolitik, hvordan vi håndterer og beskytter dine personoplysninger.
Få ny viden og inspiration
Kontakt os
Ring på 33 95 97 00
Alle hverdage kl. 9.00-16.00.