Kontakt os
Ring på 33 95 97 00
Alle hverdage kl. 9.00-16.00.
Lær at ændre dynamikken i en sagsgang, så du både skaber større oplevet tilfredshed i sagsprocesser, får opbakning i svære sager og forebygger klager.
1 dag
9.00-16.00
Du leverer nogle gange dårlige nyheder til en borger, en klient eller et medlem. Fx træffer du afgørelse på vegne af en myndighed, forhandler for et medlem eller hjælper en klient med en svær sag.
Du savner en mere systematisk tilgang til at forbedre oplevelsen for borgeren, klienten eller medlemmet. Du ønsker at forebygge klager, og du har fokus på at skabe tilfredshed i sagsprocesser.
Måske er du jurist eller advokat, men du er velkommen uanset din faglige baggrund.
Din arbejdsplads får en medarbejder, der:
På kurset lærer du at tilrettelægge en proces, der skaber tilfredshed og retfærdighed set med borgerens, klientens eller medlemmets øjne. Du lærer at give en større oplevelse af procesretfærdighed, så din succesrate bliver højere, og du mindsker risikoen for at møde klager og negativ feedback på fx SoMe.
Du får indsigt i, hvordan du skaber gode procesflow, som sikrer større tilfredshed i sagsbehandling med borgerkontakt eller fx bedre medlemsservice, bedre klientpleje eller mere effektiv klagebehandling.
På kursusdagen får du et overordnet indblik i begrebet procesretfærdighed, og du arbejder med de fire grundelementer: neutralitet, tillid, respekt og det at føle sig hørt.
Ved at bruge de fire elementer og vælge måden, du agerer på i afgørelses- og beslutningssituationerne, kan du tydeligere påvirke oplevelsen af tilfredshed i sagsprocesserne. Du får værktøjer undervejs til at navigere optimalt i processen og til at koble metoderne til dit praktiske arbejde.
Dagen giver dig:
Procesretfærdighed er den enkeltes subjektive oplevelse af sagsgangen frem til en afslutning, fx i form af en afgørelse eller konklusionen på en advokatundersøgelse eller lignende. Jo større grad af procesretfærdighed, jo større tilfredshed vil man opleve, også selvom man ’taber’ sin sag.
Afgørelser falder ikke altid i god jord hos borgeren, og klienten bryder sig ikke altid om advokatens juridiske syn på sagen. Med fokus på procesretfærdighed kan selv svære afgørelser ende med accept. Det kan endda ende med tilfredshed, fordi borgeren, klienten eller medlemmet oplevede en fair og ordentlig proces.
Flere og flere borgere sætter større og større spørgsmålstegn ved myndigheders afgørelser. Der er forinden googlet, familiens advokat er spurgt til råds, eller en vens kone har haft en lignende sag. Vejen til klager, Facebook-modstandsgrupper og offentlig pegen fingre af den enkelte medarbejder er ganske enkelt blevet meget kort.
Derfor giver kurset dig værktøjer til så tidligt som muligt at ændre sagsgangens destruktive dynamik. Det giver ikke blot mere tilfredse borgere, medlemmer eller klienter, det reducerer også din stress og de følelsesmæssige belastninger, som du kan blive udsat for – og det kan derfor resultere i større trivsel.
Hvem møder du?
Mie Marcussen
Cand.merc.jur., mediator og master i konfliktmægling, forfatter og indehaver af Marcussen & Company
Hvem møder du?
Mie Marcussen
Cand.merc.jur., mediator og master i konfliktmægling, forfatter og indehaver af Marcussen & Company
Kurset er bygget op af en række elementer, der understøtter din læring:
Kurset svarer til 7 lektioner i forhold til den obligatoriske efteruddannelse for advokater og advokatfuldmægtige. Kurset er forhåndsgodkendt hos Advokatsamfundet.
Undervejs på kurset forstærker Djøfs digitale læringsportal din læring med forskellige læringsaktiviteter og materialer. Sammen gør vi noget godt for miljøet ved at spare på det trykte materiale.
Log på portalen fra en browser, lige når du har brug for det, og lær de andre deltagere og underviseren at kende allerede før kurset.
Det siger tidligere deltagere
Når du tilmelder dig et kursus eller en uddannelse hos os, bliver du automatisk inviteret til onlineworkshoppen ’100% læring’.
På 1,5 time får du metoder til at øge dit læringsudbytte før, under og efter dit kursus. Du får også fri adgang til et onlinekursus om læring på Djøfs læringsportal.
Det er vores ekstra bidrag til at øge din læring, så du og din arbejdsplads får et markant større udbytte af dit kursus.
Praktisk information
Her får du svar om de vigtigste praktiske informationer. Har du andre spørgsmål, så kontakt os endelig.
Se yderligere praktiske informationer og FAQ om kurser6. oktober 2025
Se alt om, hvornår og hvordan du kan afmelde dig i vores handelsbetingelser.
Vi kan levere Djøfs kurser som interne virksomhedskurser, tilpasset eller skræddersyet efter behov.
En måned før start modtager du eller din arbejdsplads en faktura.
Se alt om betaling i vores handelsbetingelser.
Når du tilmelder dig en aktivitet hos Djøf, skal vi bruge nogle oplysninger om dig. Du kan læse i vores privatlivspolitik, hvordan vi håndterer og beskytter dine personoplysninger.
Få ny viden og inspiration
Kontakt os
Ring på 33 95 97 00
Alle hverdage kl. 9.00-16.00.