Kontakt os
Ring på 33 95 97 00
Alle hverdage kl. 9.00-16.00.
Giv din bestyrelseskarriere et løft med en tidssvarende og forretningsorienteret bestyrelsesuddannelse, og skab mere værdi i bestyrelsesarbejdet.
6 dage
Alle dage 9.00-16.00
Med overnatning
Du er interesseret i moderne og forretningsorienteret bestyrelsesarbejde som erfarent bestyrelses- eller direktionsmedlem. Du ønsker en tydeligere bestyrelsesidentitet og at tilegne dig nye arbejdsmetoder, der sikrer, at du kan bidrage til værdiskabelse og forretningsudvikling i dit bestyrelsesarbejde.
Du kan også arbejde som rådgiver, PA eller EA og have brug for at styrke din indsigt i bestyrelsesarbejde.
Uddannelsen er relevant for bestyrelsesarbejde i alle brancher og sektorer.
Din arbejdsplads får et bestyrelsesmedlem, der:
På ’Strategic Board Room™’ bliver du præsenteret for de nyeste udviklingsredskaber og metoder inden for tidssvarende ledelses- og forretningsorienteret bestyrelsesarbejde. Du får indsigt og træning i bestyrelsesarbejde, der kan indfri en virksomheds fulde potentiale frem for udelukkende at udføre kontrolopgaver. Undervejs udvikler du dig personligt i rollen som bestyrelsesmedlem.
På uddannelsen får du metoder til at sikre samspillet mellem direktion og bestyrelse, og du lærer at forventningsafstemme mellem bestyrelsesmedlemmer og udarbejde konkrete planer for værdiskabelsen. Samtidig får du indsigt og træning i, hvordan du øger din personlige gennemslagskraft og dit brand som bestyrelsesmedlem gennem en tydelig bestyrelsesidentitet. Efter uddannelsen vil du have solid indsigt i, hvordan netop du kan bidrage og gøre en forskel.
Bestyrelsesuddannelsen er baseret på et samarbejde mellem førende forskere inden for bestyrelsesarbejde og et udsnit af landets bedste praktikere. På uddannelsen møder du både indlæg af professorer fra danske og udenlandske universiteter og bestyrelsesmedlemmer med solid personlig erfaring fra aktuelt bestyrelsesarbejde.
I balancen mellem teori og praksis vil du opleve, hvordan teorierne kan anvendes i det daglige bestyrelsesarbejde, og hvordan det daglige bestyrelsesarbejde underbygger teoridannelsen. Desuden vil du opleve, hvordan du kan omsætte dette til egne værktøjer og metoder.
Du vil blandt andet få træning og feedback fra arbejdet i flere virtuelle bestyrelser, der fungerer som virkelighedsnære læringsrum. Du arbejder med din personlige bestyrelseshåndbog som et centralt læringsværktøj. Du får også adgang til velafprøvede metoder og modeller via Board Educations gennemarbejdede materiale.
Du har mulighed for at deltage i alumni-aktiviteter, mens du går på uddannelsen. Ligesom du har mulighed for at få din bestyrelsesprofil oprettet i Board Educations rekrutteringssystem, så du kan komme i betragtning til relevante bestyrelsesposter.
Opbygning
Undervisningsdage: 6 dage
Moduler: 3 moduler
Du afslutter bestyrelsesuddannelsen med en skriftlig og mundtlig eksamen, som bliver vurderet som bestået/ikke-bestået.
Vi udbyder uddannelsen i samarbejde med Board Education. Board Education har allerede uddannet mere end 1.500 bestyrelsesmedlemmer og -ledere, som er i flere end 5.000 forskellige bestyrelser.
Før start
Det skal du gøre før start
Inden kurset læser du et udvalg af materialer, og du forbereder en kort præsentation af dig selv. Du modtager materialet i god tid inden kursusstart.
21.-22. januar 2025, 9.00-16.00
Modul 1
Individuel og kollektiv værdiskabelse i bestyrelsesarbejdet
Modul 1 sætter den faglige ramme for de ledelsesmæssige elementer, som indgår i værdiskabende bestyrelsesarbejde. Værdiskabelse skal forstås i bred forstand og omfatter både den økonomiske, strategiske og sociale værdiskabelse såvel internt som eksternt.
Du arbejder med sammensætningen af en bestyrelse og forventningerne til arbejdet i bestyrelsen. Vi ser nærmere på, hvilke arbejdsmetoder der påvirker det værdiskabende bestyrelsesarbejde, og hvordan du kan vurdere bestyrelsens værdiskabelse.
Modulet giver dig:
På modulet møder du også:
4.-5. marts 2025, 9.00-16.00
Modul 2
Eksekvering af strategi og personlig gennemslagskraft
På modul 2 arbejder vi med eksekvering af strategi og med de store samfundsdagsordeners betydning for bestyrelsens konkrete arbejde. Du arbejder med forretningsmodeller og strategi og med, hvordan bestyrelsen kan bidrage til at eksekvere strategien både samlet og individuelt. Du får også indblik i ESG, compliance og bestyrelsens it-mindset.
På andendagen får du træning i personlig kommunikation og gennemslagskraft, og du arbejder videre med din bestyrelsesidentitet og branding.
Modulet giver dig:
På modulet møder du også:
8.-9. april 2025, 9.00-16.00
Modul 3
Udvikling af bestyrelsen
Bestyrelsens sammensætning har afgørende betydning for resultatskabelsen; derfor er der på modul 3 fokus på, hvordan bestyrelsen rekrutterer de rigtige kompetencer og udvikler sig løbende. Du dykker ned i, hvordan du som bestyrelsesmedlem bliver bevidst om egne evner og kompetencer, og hvordan du kan sikre dig, at du performer og lever op til de forventninger, der er til dig som bestyrelsesmedlem. Vi ser også nærmere på, hvordan bestyrelseslederen kan sikre både individuel og samlet udvikling af bestyrelsen gennem sin ledelse og gennem et optimalt samarbejde med direktionen.
Modulet giver dig:
På modulet møder du også:
Hvem møder du?
Peter Agergaard
Kursusleder, CEO, Board Education ApS
Hvem møder du?
Peter Agergaard
Kursusleder, CEO, Board Education ApS
Søren Bergenser
Advokat og partner, Bergenser Advokatfirma
Hvem møder du?
Søren Bergenser
Advokat og partner, Bergenser Advokatfirma
Erik Møller
Professionelt bestyrelsesmedlem og rådgiver
Hvem møder du?
Erik Møller
Professionelt bestyrelsesmedlem og rådgiver
Kenneth Mikkelsen
CCO, Board Education ApS
Hvem møder du?
Kenneth Mikkelsen
CCO, Board Education ApS
Jesper Klit
Kommunikationsrådgiver og direktør
Hvem møder du?
Jesper Klit
Kommunikationsrådgiver og direktør
Henrik Engelund
CEO og ejer, Coreworkers
Hvem møder du?
Henrik Engelund
CEO og ejer, Coreworkers
Mille Lindskrog Knudsen
Professionelt bestyrelsesmedlem og rådgiver
Hvem møder du?
Mille Lindskrog Knudsen
Professionelt bestyrelsesmedlem og rådgiver
Uddannelsen består af tre moduler på hver to dage, hjemmeopgaver og eksamen. Imellem modulerne løser du individuelle opgaver.
Du vil møde en gennemgående kursusleder på uddannelsen, og der vil være oplæg fra både erfarne bestyrelsesmedlemmer og universitetsprofessorer eller andre fagpersoner for at sikre et samspil mellem teori og praksis.
Du deltager i flere virtuelle bestyrelser, som er aktive læringsrum, hvor du kan afprøve de nye arbejdsformer og værktøjer, som du bliver præsenteret for i undervisningsforløbet. I de virtuelle bestyrelser bliver du i samspil med de øvrige deltagere præsenteret for opgaver, der har relation til virkelighedens bestyrelsesarbejde. Du får mulighed for at diskutere med andre erfarne bestyrelsesmedlemmer og får feedback fra de øvrige virtuelle bestyrelser og undervisere.
De virtuelle bestyrelser er også en god måde at lære de andre deltagere at kende på som bestyrelsesmedlemmer. Her lægger du grunden til et netværk af bestyrelsesmedlemmer, som du efterfølgende kan få stor gavn af at sparre og udvikle dig sammen med. Du møder engagerede mennesker, der deler din interesse for bestyrelsesarbejde, hvilket har stor værdi i sig selv.
Eksamen består af en skriftlig eksamensopgave og en mundtlig prøve. Både den mundtlige og skriftlige eksamen tager udgangspunkt i din personlige bestyrelseshåndbog, som du har udarbejdet gennem
uddannelsesforløbet. Der vil være intern og ekstern censor til stede under eksamen. Eksamen vil blive bedømt bestået/ikke-bestået.
Efter uddannelsen får du mulighed for at oprette din bestyrelsesprofil i Board Educations rekrutteringssystem, så du kan komme i betragtning til relevante bestyrelsesposter. Board Education foretager rekruttering for virksomheder og organisationer, der primært hører hjemme i SMV-segmentet.
Når du tilmelder dig et kursus eller en uddannelse hos os, bliver du automatisk inviteret til onlineworkshoppen ’100% læring’.
På 1,5 time får du metoder til at øge dit læringsudbytte før, under og efter dit kursus. Du får også fri adgang til et onlinekursus om læring på Djøfs læringsportal.
Det er vores ekstra bidrag til at øge din læring, så du og din arbejdsplads får et markant større udbytte af dit kursus.
Praktisk information
Her får du svar om de vigtigste praktiske informationer. Har du andre spørgsmål, så kontakt os endelig.
Se yderligere praktiske informationer og FAQ om kurserModul 1: 21.-22. januar 2025
Modul 2: 4.-5. marts 2025
Modul 3: 8.-9. april 2025
Eksamen: 8. maj 2025
Se alt om, hvornår og hvordan du kan afmelde dig i vores handelsbetingelser.
Vi kan levere Djøfs kurser som interne virksomhedskurser, tilpasset eller skræddersyet efter behov.
En måned før start modtager du eller din arbejdsplads en faktura.
Se alt om betaling i vores handelsbetingelser.
Når du tilmelder dig en aktivitet hos Djøf, skal vi bruge nogle oplysninger om dig. Du kan læse i vores privatlivspolitik, hvordan vi håndterer og beskytter dine personoplysninger.
Få ny viden og inspiration
Kontakt os
Ring på 33 95 97 00
Alle hverdage kl. 9.00-16.00.