Kontakt os
Ring på 33 95 97 00
Alle hverdage kl. 9.00-16.00.
I de faglige selskaber kan du blive en del af et fællesskab med fokus på ny viden inden for dit faglige felt. Her kan du skabe arrangementer, der gør den nyeste viden tilgængelig for dig selv og dine fagfæller.
Når du bliver en del af et fagligt selskab, er du med til at skabe arrangementer for andre Djøf-medlemmer. Vi ved, at Djøf-medlemmer er de bedste til at lave arrangementer for andre medlemmer.
Vi har forskellige samarbejdsaftaler med de faglige selskaber, der afhænger af, hvordan selskaberne har konstitueret sig. Samarbejdet består af en gensidig forventningsafstemning og aftale om, hvem der påtager sig hvad. Det er typisk selskabet, der kontakter foredragsholdere, sammensætter et program, er værter til arrangementet og står for facilitering og ordstyring. Sekretariatet tager sig af økonomi, markedsføring og tilmeldinger – og står ofte også for leje af lokale og forplejning.
Som frivillig arrangementsholder får du et værdifuldt netværk af andre medlemmer, der har samme faglige interesser som dig. Du vil få bl.a. få erfaringer med facilitering, skabe relationer, designe events, markedsføring på sociale medier mv. Samtidigt får du mulighed til at udfolde dine faglige interesser og skabe de arrangementer, du selv drømmer om at deltage i.
Udover din tid og dit engagement, kræver frivilligopgaven, at du har lyst til at gøre en forskel for andre gennem faglige aktiviteter. Du skal have lyst til at indgå i et stærkt socialt og fagligt fællesskab med andre Djøf-medlemmer.
Læs om de forskellige faglige selskaber som Djøf samarbejder med som du kan blive medlem af og dyrke din faglighed sammen med andre Djøf-medlemmer.
Juridisk Forening har siden 1881 samlet jurister inden for universitetsverdenen, domstole, forvaltning, advokatur og erhvervsliv i øvrigt til faglige foredrag om aktuelle juridiske emner.
Juridisk Forening blev optaget i Foreningsregistret i 1925. Hverken den stiftende bestyrelse eller senere bestyrelser har udarbejdet skriftlige vedtægter for foreningen – måske karakteristisk for netop en juridisk forening. Foreningen fungerer som et demokratisk samfund med en årlig generalforsamling, der vælger en bestyrelse, godkender et regnskab og opkræver kontingenter for medlemskabet.
I foreningens første år blev foredragene under Juridisk Forenings medlemsmøder udgivet i et årligt skrift med titlen 'Juridisk Forenings Årbog'. De findes i dag som PDF-filer som du kan finde på Københavns Universitets hjemmeside.
Juridisk Forening har ca. 300 medlemmer.
Hent program for sæson 2024-2025
Ofte stillede spørgsmål
Foreningen holder seks møder om året. De holdes en gang om måneden i januar, februar og marts og i september, oktober og november. Som regel den sidste mandag i måneden.
Efter foredraget er der let forplejning og mulighed for samvær.
Foreningen er for jurastuderende og jurister inden for universiteter, domstole, forvaltning, advokater og virksomheder.
Du melder dig ind ved at kontakte Juridisk Forenings sekretær:
Advokat Peter Bang
Kobbertårnet, Amerika Plads 37
2100 København Ø
Tlf. 33 12 11 33.
Du kan også sende en mail til advokatsekretær Marianne Nellemann Skov på mns@plesner.com.
Du betaler ikke noget i kontingent, men du skal være medlem for at deltage i foreningens møder.
Har du spørgsmål, der ikke drejer sig om medlemskab, kan du kontakte foreningens formand, Mads Bryde Andersen, på mail: mads.bryde.andersen@jur.ku.dk.
NAF er et centralt forum for alle med interesse for forvaltning både på kommunalt, statsligt og internationalt plan.
Nordisk Administrativt Forbund blev dannet i 1918, og er en privat forening med afdelinger i alle nordiske lande. Centrale emner for forbundet er administrationspolitik, kommunale problemfelter, offentlig økonomi, effektiviseringer og struktur-spørgsmål, forvaltningens grænser og lovkvalitet samt nordiske emner og EU-forhold.
Emnerne bliver debatteret på en række medlemsmøder, konferencer og i forbundets kvartalsvise medlemsblad 'Administrativ Debat' samt i det fællesnordiske tidsskrift ’Nordisk Administrativt Tidsskrift’.
NAF har godt 600 medlemmer i Danmark. Der findes afdelinger af NAF i alle de nordiske lande. Der er i alt ca. 1400 medlemmer i hele Norden.
Ofte stillede spørgsmål
Som medlem bliver du tilbudt at diskutere kvalificerede emner af fælles administrativ interesse i et åbent forum. Der bliver holdt en række årlige møder og konferencer, hvor emnerne spænder over alt fra administrationspolitik, lovkvalitet, forvaltning på kommunalt, amtsligt og statsligt plan, samt problemfelter angående offentlig økonomi, balance mellem effektivitet og udvikling, forvaltningens grænser, offentlig ledelse, nordiske, mellemstatslige og supranationale/EU-forhold.
Der er gratis adgang for medlemmer til gå hjem-møder o.l., hvor spændende foredragsholdere typisk holder oplæg.
Herudover får du rabat til de årlige konferencer, som bl.a. inkluderer 'Embedsmandskonference' og 'Årets forvaltningskonference'.
Fire gange om året udkommer ydermere medlemsbladet ’Administrativ debat’ samt det fællesnordiske tidsskrift ’Nordisk Administrativt Tidsskrift’.
Hvert tredje år holder vi et fælles møde for alle medlemmer i ét af de nordiske lande.
Forbundet optager chefer og sagsbehandlere i stat, regioner og kommuner, andre offentligt ansatte, forskere, lærere og studerende ved videregående uddannelsesinstitutioner samt journalister, mediefolk m.fl. Andre med interesse for offentlig forvaltning kan også blive medlem.
For at blive medlem skal du udfylde formularen på deres hjemmeside eller kontakte Betina Svare på mail: regnskab@naf-net.dk eller tlf. 20 72 55 03.
DPØ er et åbent debatforum for alle kandidater og studerende fra de økonomiske og beslægtede samfundsvidenskabelige uddannelser. Her kan du deltage i debatter, udvikle dig fagligt og udvide dit netværk med økonomer og andre med interesse for faget.
DPØ blev etableret den 18. januar 2005 med deltagelse af et halvt hundrede personer. Initiativtagerne til indkaldelsen til det stiftende møde kom fra den nu opløste forening Socialistiske Økonomer. Men hensigten er at opnå en bredere kreds af deltagere i DPØ.
Fokus for DPØ's aktiviteter er diskussioner af interesserne bag og deres gennemslag i økonomiske analyser og politikforslag.
Der bliver holdt debatmøder og faglige møder 2-3 gange om året. Vil du vide mere om DPØ, kan du skrive til dem på mail dpoek@yahoo.com. Du kan også kontakte Hermod Ringgaard på hermodringgaard@gmail.com.
Dansk Kriminalistforening blev stiftet i 1899 og har siden da været et vigtigt forum for kriminalpolitiske drøftelser og for fremlæggelse af kriminologiske forskningsresultater.
Foreningen har tre provinsafdelinger, som ligger henholdsvis på Fyn (Vicepolitidirektør Arne Gram, Arrestinspektør Jens Tolstrup og Professor Thomas Elholm), i Århus (professor Gorm Toftegaard Nielsen) og i Aalborg. Alle afdelinger holder lokale møder, blandt andet i samarbejde med relevante lokalforeninger mv.
Dansk Kriminalistforening har datterselskabet Dansk Selskab for International Strafferet og EU-ret.
Der findes tilsvarende kriminalistforeninger i de andre nordiske lande (Sverige, Norge, Finland og Island).
Fire gange om året udgiver foreningen 'Nordisk Tidsskrift for Kriminalvidenskab' (NTFK), der indeholder artikler af strafferetlig og kriminologisk relevans, kronikker om lovændringer og nye initiativer af interesse samt boganmeldelser.
Ofte stillede spørgsmål
Som medlem af foreningen, bliver du inviteret med til foreningens debatmøder og årlige generalforsamling.
Du bliver desuden inviteret til Nordisk Kriminalistmøde, der bliver holdt ca. hvert 4. år og på skift bliver arrangeret af de Nordiske Kriminalistforeninger.
Alle med interesse for foreningen kan blive medlem. Som medlem af Djøf er du velkommen til at deltage i møderne en enkelt gang eller to, før du melder dig ind.
Priser:
Almindeligt individuelt medlemskab: 350 kr. årligt
Individuelt medlemskab for studerende: 200 kr. årligt
Kollektivt medlemskab for mindre arbejdspladser: 2.000 kr. årligt
Kollektivt medlemskab for større arbejdspladser: 5.000 kr. årligt.
Meld dig ind via Kriminalistforeningens hjemmeside
Har du spørgsmål, så skriv til foreningens administrative sekretær på administration@kriminalistforeningen.dk.
Den Danske Finansanalytikerforening (DDF) er en interesseorganisation for personer, der er professionelt beskæftiget i den finansielle sektor eller relaterede områder og funktioner.
Foreningens formål er at fungere som et fagligt forum på højeste internationale niveau for professionelle inden for finans og investering. Nogle af medlemmerne er desuden en del af foreningen DSIP, The Danish Society of Investment Professionals, der er associeret med det globale CFS Institute, der tilbyder CFA-uddannelsen.
Foreningen har et højt aktivitetsniveau med 20-30 årlige arrangementer og bygger på et stort frivilligt arbejde blandt de aktive og engagerede medlemmer.
Ofte stillede spørgsmål
Foreningen har følgende udvalg:
Regnskabsudvalget udarbejder høringssvar, udgiver DDF’s Standards for the Calculation of Financial Ratios (Anbefalinger og Nøgletal) og peger på vinderen af DDF’s Informationspris.
Aktieudvalget arrangerer DDF’s Virksomhedsdag, faglige seminarer, temadage, virksomhedsbesøg og præsentationer.
Asset Allocation-udvalget arrangerer møder om investeringsstrategiske emner.
Etikudvalget udarbejder bl.a. en forretningsskik for finansanalytikere.
Obligationsudvalget tager sig af makroøkonomiske og obligationsrelaterede emner
Finansfunktionen har finansielle værktøjer samt state-of-the-art-emner for medarbejdere i virksomhedernes finansfunktioner som indfaldsvinkel.
Performancemålingsstandarder har udgivet GIPS på dansk og uddeler hvert år i juni måned DDF’s Informationspris for Kapitalforvaltning.
Uddannelsesudvalget planlægger eksamensforberedende undervisning for den globale efteruddannelse CFA – hartered Financial Analyst, der udbydes af AIMR.
Medlemskontingentet er på 1.000 kr. om året. Hvis du bliver optaget i 2. halvår er prisen 500 kr.
Er du professionelt beskæftiget med finansanalyse og investering af værdipapirer, kan du blive medlem af DDF. Du bliver medlem via DDF’s hjemmeside.
Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte:
DDF
Rådhusstræde 7, st.tv.
1466 København K
Tlf. 33 32 42 75
Mail: ddf@finansanalytiker.dk
Sekretariatschef:
Marietta Bonnet
Tlf. 33 32 42 75 eller 26 21 31 74
Mail: marietta@finansanalytiker.dk
Kontakt os
Ring på 33 95 97 00
Alle hverdage kl. 9.00-16.00.